Markalaşmak isteyen şirketler ambalaj tasarımı konusunda neler yapmalı? Özellikle bu alanda başarılı olmanın yöntemleri neler?
Üst yönetimin ambalaj tasarımını, pazarlama stratejisinin önemli bir bölümü olarak görüp arkasında durması en kritik nokta. Absolut Votka örneğinde, sıradan bir ürünün ambalaj tasarımı ile en başarılı markalardan biri haline geldiğini görüyoruz. Bu başarıda şirketin üst yönetiminin konuya verdiği önem en büyük rolü oynuyor.
Ambalaj tasarımı, pazar dinamikleri, trendler, tüketici bilgileri, strateji, hedefler gibi değişik bilgileri entegre edebilen ve yaratıcı tasarım çözümler üretebilen profesyonel şirketler ile yapılmalı. Yine örneğin Akiş draje için gerçekleştirdiğimiz “My bony” kimliği, Akiş’in çok net konumlandırması sonucunda bizim ortaya çıkardığımız yaratıcı tasarım çözümü.
Markalaşmak, markayı güçlü ve akılda tutmak, ambalaj tasarımının en önemli unsurlarından biri.Başarılı bir ambalaj, piyasayı ve tüketiciyi çok yakından tanımakla, kategori dinamiklerini bilmekle ve şirket vizyonu doğrultusunda net bir strateji belirlemekle ortaya çıkar.