AMBALAJIN SATIŞ GÜCÜ YÜZDE 70
Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri… Ancak, CB’ a Design Solutions’ un CEO’ su Zdenek Kucera’ ya göre iş uygulamaya geldiğinde bu anlayış sözde kalıyor.
Yöneticiler hala en büyük yatırımı reklama yapmaya devam ediyorlar. Oysa, Kucera, markalaşmak isteyenlerin yanı sıra, satışını artırma peşindeki şirketlerin de ambalaja önem vermesi gerektiğini söylüyor.
Kucera, “Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde 70. Eğer ambalaj tüketicinin ürünü eline almasını sağlamışsa, yüzde 70 oranında da tüketicinin o ürünü satın almasını sağlayacaktır. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor” diyor.
Farklılaşmanın en önemli hedef haline geldiği bugünün pazarlama dünyasında, farklılaşmayı yaratacak en önemli unsurlardan biri ambalaj tasarımı. Tüketicilerin önündeki binlerce ürün için saniyelerle kısıtlı karar anında ambalajın albenisi önemli bir güç.
Ancak bu güç ne kadar etkili kullanılıyor? Kucera’ ya göre, dünya genelinde şirketler ambalaja hala gerekli önemi vermiyorlar. Bu da bu gücün doğru kullanılmadığının en büyük göstergesi.
Pek çok şirket yöneticisi ambalajın en etkili ve en ekonomik iletişim yöntemi olduğunu söylemesine karşın aksi bir tutum sergiliyor.
Pazarlama bütçelerinde en düşük bütçeyi ambalaj tasarımına ayırıyor.